Mene suoraan sisältöön

12 J.O. Smithin sitaattia, jotka muuttavat elämän

Lue nämä kaksitoista Johan Oscar Smithin kirjoittamaa sitaattia, jotka taatusti tulevat tekemään pysyvän vaikutuksen elämääsi.

Johan Oscar Smith oli jumalaapelkäävä mies, jolla oli viisautta ja ymmärrystä Jumalan sanasta; sellaista viisutta, joka ylitti kaikkien uskonnollisten ihmisten ymmärryksen omana aikanaan.  

Voimme saada pienen katsauksen tähän viisuteen lukemalla joitain hänen sitaattejaan. Tällainen pieni otos, joka on koottu hänen kirjoistaan, puheistaan ja arkipäivän keskusteluista, ei vain ole osoitus syvästä hengellisestä elämästä Kristuksessa, vaan myös syvälle juurtuneesta nöyryydestä ja hengen köyhyydestä.

Lue lisää J.O. Smithistä täältä.

Totuus

Totuus vyöttää voimalla sen, joka käyttää sitä. Kukaan ei pysty ottamaan häntä kiinni mistään valheesta. Aivan samoin kuin yksittäinen totuus tekee vapaaksi, hänkin, joka vaeltaa aina totuudessa, on vapautettu. Pieni valhe antaa pimeyden valloille tilaisuuden asettua meihin asumaan, mutta totuus ajaa ne kauas pois.

Vanhurskaus

Vain harvat tietävät, mitä vanhurskaus on. Kun on tehnyt jotain tyhmästi ja sen jälkeen kärsii sen vuoksi, se on vanhurskautta. Kun tekee syntiä ja sitten kantaa synnin seuraukset valittamatta, se on vanhurkautta. Kun kanssakäymisessä ihmisten kanssa tuo esiin sen, mitä itsellä on mielessä ja sanoo sen, mitä tarkoittaa, se on vanhurskautta. Sellainen, joka isoaa ja janoaa vanhurskautta, tulee ravituksi ja sellaisella, joka on tullut ravituksi vanhurskaudella, on jotain sanottavaa.

Ristillä ja ristin juurella

Se, joka kuuluu Kristukselle, on ristiinnaulinnut lihansa himoineen ja haluineen. Mutta sitä ei saa tehdyksi ristin juurella. Ne, jotka ristiinnaulitsivat Jeesuksen, olivat myös ristin juurella. Lihalle ei aiheudu mitään kärsimystä, jos seisoo siellä. Mutta kun tulee ristiinnaulituksi yhdessä Jeesuksen kanssa, silloin saa tuntea yhteyden hänen kanssaan samoissa kärsimyksissä.

Kuulla ja tehdä

Jaakob sanoo, että ihminen pettää itsensä, kun vain kuulee sanan eikä tee sen mukaan. Kuinka monet elävätkään tässä mielettömyydessä koko elämänsä; he kuulevat ja kuulevat, mutte eivät koskaan yritä tehdä sen mukaan.

Pidä huolta hänen teoistaan

Jumala antaa Hengen ja kiivauden sydämeen, jotta tietty teko tulisi suoritettua – olipa se kirjoitus tai puhe. Kun teko on suoritettu, jäljelle jää hiljainen lepo. Meidän ei tarvitse tunkeutua toisten alueelle, sillä Jumala on asettanut jokaiselle teot valmiiksi, niin että jokainen voi purjehtia vapaana toisistaan. Meidän tulee pitää huolta vain hänen teoistaan.

Väärä vapaus

Väärän vapauden takia yritetään koota oppi, niin ettei sen perusteella tarvitsisi kärsiä. Tämä on sitä oppia: Jeesus on tehnyt kaiken, ja sen perusteella me vältymme tekemästä mitään, kun jokin käy lihaamme tai omaa tahtoamme vastaan. Ihmisiä pidetään pilkkana niin, että he elävät orjuudessa, kun he yrittävät elää jumalaapelkäävästi; tämä kuuluu myös väärään vapauteen.

Kadotustuomio

Juuri sitä on kadotustuomio, kun se, mihin sydän luotti, tuhoutuu, kun se iankaikkisena luomuksena palaa takaisin tyhjänä, vaikka sen olisi pitänyt olla täynnä Jumalaa itseään. Siksi nyt Jumalan onkin tärkeää saada mielemme pois kaikesta ulkoisesta, siitä, mikä katoaa ja käännettyä se sisäänpäin elämän lähteelle; siihen mikä pysyy samoin kuin sielukin…

Sisäinen taistelu

Sisäinen elämä ja sisäisiä vihollisia vastaan taistelu, niiden voittaminen ja tuhoaminen. Sisäisen elämämme viholliset ovat niitä voimia, jotka tahtovat hajottaa mielemme johtamalla huomion ulospäin. Nämä viholliset ovat kaikenlaisia himoja, jotka yrittävät hajottaa keskittyneen mielemme ja saada sen kiinnittymään ulkoisiin asioihin, asioihin, mitkä katoavat.

Uskon taistelu

Kun tulemme pimeydestä valoon ja Saatanan vallasta Jumalan luo, tämä ei tapahdu ilman suuria taisteluja ja uskon jaloa sotaa, koska kaikki valo ei tule yhdessä päivässä. Tarvitaan suurta uskollisuutta, jotta voidaan saada enemmän valoa.

Pitkämielisyys

Pitkämielinen kastää siinä, missä muut luovuttavat. Hän ajattele aina sitä, kuinka pitkämielinen Jumala on ollut häntä itseään kohtaan ja käyttää Jumalan pitkämielisyyttä pelastukseksi. Pitkämielinen kestää siinä, missä kukaan muu ei voi kestää, ja se toivoo aina onnistunutta lopputulosta.

Käytä aikasi

Jokainen voisi tehdä paljon enemmän, jos tarttuisi asioihin voimakkaammin. Sinun tulee valvoa itseäsi. Mieti kuinka käytät aikasi! Mieti kuinka kuulet! Mieti kuinka järjestät kaiken, mitä sinun tule tehdä, niin että Jumala voi mielistyä siihen. Etsi Jumalan kunniaa kaikessa, mitä teet.

Uskollisuus valossa

Jos astuu esiin valonsa kanssa ilman, että siinä on huolenpitoa, silloin valon päämäärä on hukassa: Jumala ei anna meille valoa valon takia, vaan sen takia, mitä valossa on tarkoitus suorittaa…

Sitaatit ovat artikkelista, joka on julkaistu seurakunnan lehdessä «Skjulte Skatter»

© Copyright Stiftelsen Skjulte Skatters Forlag, Norge | brunstad.org

Opin pääkohdat

Tutustu siihen, kuinka Jumalan sana kehottaa ja auttaa meitä elämään 100% hänen tahtonsa mukaan, niin ettei meidän tarvitse enää langeta syntiin, vaan että voimme päästä voittoisaan elämään.

Lataa ilmaiseksi e-kirja

Minä olen ristiinnaulittu Kristuksen kanssa

Tämä kirjanen perustuu siihen, mitä Paavali kirjoittaa Gal. 2:19-20:ssä: «Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa.» Tässä Elias Aslaksen selittää, mitä se tarkoittaa ja kuinka lukijalla voi olla sama todistus elämässään kuin Paavalilla.

Seuraa meitä