Toinen fantastinen lupaus: Toinen kuolema ei vahingoita sinua

Toinen fantastinen lupaus: Toinen kuolema ei vahingoita sinua

Toinen artikkeli sarjassa iankaikkisia lupauksiamme

3 Minuuttia ·

«Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.» (Ilm. 2:11)

Jumala rakastaa luomakuntaansa. Synti tuhosi sen, mutta nyt Jumalalla on suunnitelma johtaa se takaisin alkuperäiseen, täydelliseen tilaansa, ja hän palkitsee ne, jotka auttavat häntä toteuttamaan tämän suunnitelman.

Synti sai alkunsa siitä, kun Saatana halusi korottaa itsensä Jumalan yläpuolelle, ja tämä rikkoi harmonian taivaassa. Nyt Jumala raivaa kaiken synnin koko luomakunnastaan sillä tavalla, että tämä ei voi tapahtua uudelleen.

Jumala loi ihmiset sillä ajatuksella, että he hallitsisivat syntiä. (1. Moos. 4:7) Hänen suunnitelmansa oli, että ihmiskunta eläisi elämää niin, että he vihaavat syntiä ja vastustavat sitä ja sanoavat "kyllä" hänelle – voittavat. Sellainen ihminen, joka voittaa synnin omassa elämässään, osoittaa, että Jumalan suunnitelma on täydellinen ja hän on mukana tekemässä työtä, jotta synti hävitetään iankaikkisesti. Jokainen, joka tekee tämän, tulee maistamaan runsasta palkkaa sellaisen elämän elämisestä. Nämä lupaukset koskevat kaikkia, jotka voittavat.

Tulimeri

Toinen kuolema on tulimeri (Ilm. 21:8). Tämä on tuomio kaikelle, mikä on synnin saastuttamaa. Kun joku ei ole käyttänyt mahdollisuuksia elämässään synnin voittamiseen, toinen kuolema vahingoittaa häntä, koska mikään, mikä ei kestä tuomion tulta, ei pääse iankaikkisuuteen.

Sinä olet tunnustanut synnin, johon tulet kiusatuksi, tuominnut, että se ei ole hyväksyttävää sellaiselle, joka haluaa tehdä vanhurskauden, ja olet vastustanut sitä.

Sinua, joka olet käyttänyt mahdollisuudet voittoon, kun olet täällä maan päällä, ei toinen kuolema vahingoita. Sinä olet tunnustanut synnin, johon tulet kiusatuksi, tuominnut, että se ei ole hyväksyttävää sellaiselle, joka haluaa tehdä vanhurskauden, ja olet vastustanut sitä.

Sinä olet voittaja, kun elät vanhurskaasti ja teet sitä, mikä on hyvää ja totta kaikissa tilanteissa. Ja jos lankeat, kadut sitä, saat anteeksi ja päätät vastustaa kiusausta tehdä syntiä seuraavalla kerralla. Sinä et halua menettää tilaisuutta!

"Katsokaa, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme saaneet aikaan, vaan saatte täyden palkan." (2. Joh. 1:8).

Iankaikkinen arvo

Se, että luovut omasta tahdostasi, lihan teoista, on todella arvokasta, niin kuin Paavali kirjoittaa Gal. 5:ssä, tehdäksesi Jumalan tahdon. Rakkaus, hyvyys, pitkämielisyys jne., jotka tulevat luonnollisen itsekkyyden, kateuden ja epäpuhtauden tilalle, ovat seurausta voittavasta elämästä. Nämä antavat sinulle arvoa, joka sinulla on iankaikkisesti.

Joka kerta kun menetät tilaisuuden voittoon synnistä, voit saada anteeksi, mutta olet myös menettänyt mahdollisuuden saada iankaikkisia arvoja.

Armo on tarkoitettu syntien anteeksisaamiseksi, mutta sinulla on myös armo tulla paljon syvempään elämään. Joka kerta, kun menetät tilaisuuden voittoon synnistä, voit saada anteeksi, mutta olet myös menettänyt mahdollisuuden saada iankaikkisia arvoja. Tämä on toisen kuokeman kärsimys. Se on iankaikkinen tappio.

1. Kor. 15,:41:ssä on kirjoitettu auringon, kuun ja tähtien kirkkaudesta. Tämä symbolisoi iankaikkista kirkkautta, johon voit tulla. Mitä enemmän iankaikkisia arvoja sinulla on tuloksena uskollisuudesta voittoisassa elämässä, sitä suurempi on iankaikkinen kirkkautesi.

Raamatunkohdat ovat peräisin etupäässä KR92- sekä Raamattu Kansalle- käännöksestä.