Voimakas Herrassa

Voimakas Herrassa

Kun väkevyytemme on Jumalassa, meille on luvattu suuri valta kaiken pahuuden voittamiseen.

3 Minuuttia ·

Efesolaiskirjeessä 6:10 kehotetaan käskymuodossa vahvistumaan Herrassa ja hänen väkevässä voimassaan. Valtavia sanoja, jotka sisältävät lupauksen suunnattomasta voimasta. Onko todella mahdollista tulla niin vahvaksi, kun näemme kaiken sen heikkouden, mikä vallitsee, kun pitäisi tehdä hyvää? Koko maailma on pahan vallassa: Meidän ulkopuolellamme kiero ja turmeltunut sukupolvi ja meissä itsessämme synnin laki jäsenissämme.

Kaikesta tästä vastustuksesta huolimatta on mahdollista voittaa paha, niin kuin Raamattu meitä opastaa. Meidän tulee pukea yllemme koko taisteluvarustus, niin kuin Ef. 6:11:ssä ja 13:ssa sanotaan. Meidän on rukoiltava joka hetki Hengessä, kaikella kestävyydellä (Ef. 6:18). Salaisuus siihen, että aina voitamme pahan, on se, että olemme  aina täynnä hyvyyttä.

Täysi, horjumaton ja luja usko

Meillä on taistelu ulkopuolellamme olevia vahvoja valtoja vastaan ja sisällämme olevia vahvoja valtoja vastaan. Näitä ei voi voittaa ilman täyttä, järkähtämätöntä lujuutta uskossa. Taistelumme ei tuota tulosta, ellemme ole asennoituneet näin. Jos olemme kokosydämisiä, voimme vastustaa syntiä pahana päivänä ja kaiken suoritettuamme pysyä pystyssä. Ajattele, miten ihana lupaus: ”voittaa kaiken!” Täyttäkäämme sydämemme uskon sanoilla, niin että henkien ja valtojen ja Paholaisen koko sotajoukon on väistyttävä.

Tähän on suhtauduttava vakavuudella, ja se on tehtävä tänään. Elämä kuluu nopeasti, ja pääsymme taivaaseen on kohta jo ovella. Meidän on oltava totuuteen vyötettyinä. Varustautuminen ei ole kunnossa, jos olemme vähänkin epätarkkoja, jolloin emme voi voittaa.

Sota-aseet

Varustukseen kuuluu vanhurskauden haarniska. ”Jos kerran tiedätte, että hän on vanhurskas, te myös ymmärrätte, että jokainen, joka noudattaa vanhurskautta, on syntynyt hänestä.” 1. Joh. 2:29. Henkilökohtainen vanhurskautemme on haarniskamme. Meille luettu vanhurskaus, kun käännymme, on Kristuksen vanhurskaus.

Olkoon kenkinä jaloissamme alttius rauhan evankeliumia kohtaan. Itse kunkin on tiedettävä, tunnettava ja ymmärrettävä, että kaikissa olosuhteissa, jos se suinkin on mahdollista, on pyrittävä rauhaan. Uskon kilpi suojaa kaikilta pahan palavilta nuolilta. Pahuus tarvitsee vain pikkuruisen avoimen kohdan tunkeutuakseen sisälle.

Pelastuksen kypärä tekee meidät iloisiksi ja rohkeiksi. Olemme aina valmiit ylistämään Jumalaa. Saamattomuus on kaukana sellaisesta, jolla on pelastuksen kypärä. Hengen miekan, joka on Jumalan sana, täytyy asua runsaana keskuudessamme, niin että se voi erottaa sielun ja hengen ja tuomita sydämen ajatukset ja aikeet. Sana selvittää kaikki sotkut ja erottaa puhtaan epäpuhtaasta ja sitoo Paholaisen vallan.

Kehottakaamme itseämme aamuin ja illoin intoon ja uskollisuuteen. Meidän on jatkuvasti, koko sydämestämme, rukoiltava itsemme ja kaikkien pyhien puolesta. Varustus on silloin vahva, ja meidän onnistuu voittaa pahana päivänä ja kaiken suoritettuamme pysyä pystyssä.

Tämä artikkeli julkaistiin ensimmäisen kerran BCC:n «Skjulte Skatter» -lehdessä lokakuussa 1968 otsikolla «Guds fulle rustning».
© Copyright Stiftelsen Skjulte Skatters Forlag

Raamatunkohdat ovat peräisin etupäässä KR92- sekä Raamattu Kansalle- käännöksestä.