Mutta mitä ystäväni sanoisivat, jos…?

Mutta mitä ystäväni sanoisivat, jos…?

Olenko vapaa palvelemaan Jumalaa, vai olenko sidottu siihen, mitä toiset ajattelevat minusta ?

4 Minuuttia ·

Näytänkö nyt hyvältä? Minun pitäisi sanoa jotain, niin että kuulostaisin mielenkiintoiselta… En pidä tuosta vitsistä, mutta minun pitää kuitenkin nauraa vähän, etten olisi aivan ulkopuolinen. En halua vaikuttaa tylsältä.

Nykyään ei ole niin yksinkertaista olla nuori. Se, että kaikki olisivat tyytyväisiä minuun, aiheuttaa painetta ja asettaa monia vaatimuksia minulle. Ystäväni merkitsevät minulle todella paljon; se mitä he sanovat ja ajattelevat. Mutta entä jos se estää minua elämästä niin kuin Jumala haluaa, eli täydellisen vapaana ihmisistä?

Ystäväni merkitsevät minulle todella paljon; se mitä he sanovat ja ajattelevat.…

Mitä minä haluan ja kaipaan, syvällä sydämessäni? Haluanko tulla täysin vapaaksi näistä vahvoista siteistä, jotka sitovat minua, kaikista niistä ajatuksista, mitä muut ajattelevat minusta?

Jumala on puolellani!

On olemassa aivan erilainen elämä. Minun on tarkoitettu elävän aivan erilaista elämää.

Ef. 1:4: "Niin kuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään rakkaudessa."

Jumala näki  minut, tunsi minut ja rakasti minua jo ennen kuin hän loi maailman. Hän halusi minun elävän vapaana synnistä; ainoastaan se voi tehdä minut todella onnelliseksi ja vapaaksi. Ajattele, että voimme seisoa nuhteettomina Jumalan edessä, joka ainoa päivä! Kun tämä on päämääräni, silloin saan aivan uuden perspektiivin elämään.

Jumalan voimassa voin valita sellaisten ajatusten poisheittämisen, jotka eivät ole hyviä ja puhtaita ja toiveikkaita!

Kun Jumala saa tilan sydämessä, hän voi antaa valon loistaa sinne, missä aikaisemmin oli pimeää. Siellä, missä aikaisemmin en tiennyt, mitä pitäisi tehdä, hän alkaa näyttää, minne minun pitää mennä tullakseni täysin vapaaksi murehtimisen ajatuksista ja ihmispelosta. Jumalan sana, Raamattu, on ohjenuorana ja mittarina ajatuksilleni. Jumalan voimassa voin heittää pois ajatukset, jotka eivät ole hyviä ja puhtaita ja toiveikkaita. Se on voitto!

Jumala tukee sellaista, joka antaa sydämensä kokonaan hänelle. Room. 8:31:ssa on kirjoitettu: "Mitä me tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan." 

Jumala on puolellani! Onko silloin syytä murehtia sitä, mitä ystäväni sanoisivat? Pitääkö minun vielä täyttää itseni ajatuksilla siitä, mitä toiset minusta ja ulkonäöstäni ajattelevat? Pitääkö minun edelleen murehtia julkisivua? Ei lainkaan! Voin nostaa katseeni ja elää Jumalalle. Hänellä on enemmän kuin kylliksi voimaa auttaa minua, riippumatta siitä, kuka olen.

Maailman paras neuvonantaja

Kun elän Jumalalle, minusta tulee myös taistelija kaiken hyvän puolesta ja jarru pahuudelle.

Minulla on paremmat mahdollisuudet olla todelliseksi avuksi ystävilleni, koska minulla on maailman paras neuvonantaja. Kun annan Jumalan Hengen johtaa minua, osoittaa minulle, mitä minun tulee tehdä, silloin voin oppia tekemään hyviä päätöksiä ja valintoja, jotka vaikuttavat hyvää myös ympärilläni oleviin. Tulen tietoiseksi jostain enemmästä kuin pelkästä julkisivusta. Ajattele, mikä apu se on ystävilleni!

Esikuva ystävilleni

Kun uskon elävään Jumalaan ja seuraan niitä ohjeita, joita hän vaikuttaa minussa, silloin minusta tulee oikea esikuva. Raamatussa on kirjoitettu, että tulee olla pää eikä häntä. Sen sijaan, että seuraisin toisten käyttäytymistä ja ajatuksia, voin seurata Jeesusta kayttäytymisessäni ja ajatuksissani. Silloin pidän Jumalan käskyt, ja kaikki hänen lupauksensa ovat minun!

Minulla on paremmat mahdollisuudet olla todelliseksi avuksi ystävilleni, koska minulla on maailman paras neuvonantaja.

5. Moos. 28:13: "Herra tekee sinut pääksi eikä hännäksi; sinä aina vain ylenet etkä koskaan alene, jos tottelet Herran sinun Jumalasi käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, että ne tarkoin pitäisit." 

Hän haluaa tehdä minut onnelliseksi ja vapaaksi. Ensiksi täällä maan päällä ja sitten iankaikkisuudessa.

Raamatunkohdat ovat peräisin etupäässä KR92- sekä Raamattu Kansalle- käännöksestä.