Minkä teet, tee se sydämestäsi

Minkä teet, tee se sydämestäsi

Martha keksii valtavan käytännöllisellä tavalla, mitä merkitsee kaiken tekeminen sydämestään, niin kuin Herralle.

2 Minuuttia ·

Martha keksii hyvin käytännöllisellä tasolla, mitä tarkoittaa tehdä kaikki sydämestään niin kuin Herralle.

Minun piti lukea kokeisiin, kirjoittaa tehtäviä, ja likapyykkikasa kasvoi. Illalla piti olla nuorille raamattuopetusta, enkä taaskaan päässyt. Halusin ottaa nuoremmat sisareni ostoksille ja auttaa erästä ystävääni, joka oli juuri saanut perheenlisäystä, mutta minulla ei ollut aikaa.

Sen sijaan, että olisin ollut yhdessä ystävieni kanssa, olin kotona, likapyykkikasan ja koulukirjapinon kanssa. ”Minulla ei ole aikaa tehdä mitään hyvää”, ajattelin, kun vedin vaatteita ulos pyykkikoneesta. Työnsin uuden kasan sisään koneeseen, kun yhtäkkiä tajusin, että olin tyytymätön. Silloin mieleeni tuli eräs jae: ”Mitä teettekin, tehkää se sydämestänne niin kuin Herralle eikä ihmisille.” Kol. 3:23.

”Voinko pestä vaatteita niin kuin Herralle?” kysyin itseltäni. ”Voinko tehdä koulutehtäviäni niin kuin Herralle?” Tiesin, että vastaus on ”kyllä”, koska MITÄ TEETTEKIN sisälsi nämä molemmat asiat. Valittamisen ja itsesäälin sijaan, kun pesen vaatteita, voin rukoilla jonkun puolesta, ajatella Jumalan sanaa, tai jopa laulaa jotain rakentavaa laulua. Sen sijaan, että teen koulutehtäväni vastahakoisesti, voin tehdä ne ahkerasti ja olla kiitollinen siitä, että minulla on mahdollisuus kouluttautua.

Näitä asioita voin tehdä päivittäin ilmaistakseni rakkauteni Jumalaan. Nämä asiat ovat ”piilossa” ajatuksissani. En saa niistä kunniaa ja kiitosta toisilta, mutta ne tuovat Jumalan siunauksen elämääni!

Kun pesin vaatteita, Jumalan sana täytti minut ilolla, ja vapautti minut tyytymättömyydestä!

”Ottakaa myös pelastuksen kypärä ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana. Tehkää tämä kaikki alituisessa rukouksessa ja anomisessa. (…)” Ef. 6:17-18. Kun rukoilen Jumalalta apua tilanteisiini, hän antaa minulle sanansa, joka on tehokas ase tyytymättömien ajatusten voittamiseen.

Jumalan sanalla aseistautuneena voin rakastaa ja palvella Jumalaa, missä sitten olenkin, ja kaiken, mitä teen, voin tehdä sydämestäni niin kuin Herralle.

Raamatunkohdat ovat peräisin etupäässä KR92- sekä Raamattu Kansalle- käännöksestä.