Kuudes fantastinen lupaus: Pylväs Jumalani temppelissä:

Kuudes fantastinen lupaus: Pylväs Jumalani temppelissä:

Kuudes artikkeli sarjassa iankaikkisia lupauksiamme.

3 Minuuttia ·

«Joka voittaa, siitä minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen, ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta minun Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.» Ilm. 3:12.

Jumala rakastaa luomakuntaansa. Synti tuhosi sen, mutta nyt Jumalalla on suunnitelma johtaa se takaisin alkuperäiseen olotilaansa, ja hän palkitsee ne, jotka auttavat häntä toteuttamaan tämän suunnitelman.

Synti sai alkunsa, kun Saatana halusi asettua Jumalan yläpuolelle, ja se rikkoi harmonian taivaassa. Nyt Jumala aikoo raivata kaiken synnin koko luomakunnastaan sellaisella tavalla, että sillä ei ole mitään mahdollisuutta tapahtua uudelleen

Jumala loi ihmiset sillä ajatuksella, että he hallitsisivat syntiä. (1.Moos. 4:7) Hänen suunnitelmansa on, että ihmiset eläisivät vihaten ja vastustaen syntiä ja sanoisivat ‘kyllä' hänelle – voittaisivat. Sellainen ihminen, joka voittaa synnin elämässään, osoittaa, että Jumalan suunnitelma on täydellinen, ja hän on mukana raivaamassa synnin pois iankaikkisuudeksi. Jokainen, joka tekee tämän, saa maistaa rikasta palkkaa sellaisesta elämästä. Nämä lupaukset koskevat kaikkia, jotka voittavat.

Kuinka pylvääksi tullaan

Tämä lupaus kirjoitettiin Filadelfian seurakunnalle, joka on kaupunki nykyisessä Turkissa. Maanjäristykset koettelevat usein tätä aluetta. Pilarit tai tuet, jotka rakennettiin rakennusta tukemaan, olivat 5×5 metriä leveitä. Nämä tuet pystyivät kestämään maanjäristyksiä, ne olivat horjumattomia. Samoin on sinun laitasi, kun voitat. Sinusta tulee pylväs. Riippumatta siitä, mitä koet elämässäsi, mitä koetuksia ja kiusauksia kohtaat, et koskaan menetä uskoasi. Olet kykenevä kantamaan mitä tahansa.

Mutta ei ole aivan niin helppoa saada voittoa, ja siten tulla pylvääksi. Ei, on kirjoitettu: "Joka voittaa, siitä minä teen pylvään…". Tämä on prosessi. Joka voittaa, ja voittaa uudelleen ja taas uudelleen. On kyse voittoisasta elämästä.  Uskollisuutesi koetuksissa ja kiusauksissa muovaa sinut pylvääksi, josta tulee aina vain vahvempi.

Silloin sinusta tulee osa Jumalan temppeliä, mistä on kirjoitettu Ilmestyskirjan luvussa 21. Tulet pylvääksi, joka voi myös vahvistaa, kantaa ja tukea toisia. Sinusta tulee hyödyllinen työkalu Jumalalle.

Jeesus vahvistaa meidät omikseen

Uusi Jerusalem on Kristuksen morsian. (Ilm. 21:2, 9-11) Kirjoittamalla sinuun Jumalan nimen, uuden Jerusalemin nimen ja oman uuden nimensä, Jeesus vahvistaa sinut omakseen!  Se on merkki yhteenkuuluvuudesta. Kun olet taistellut syntiä vastaan, kestänyt ja voittanut sen, samoin kuin hän voitti ollessaan maan päällä lihassa ja veressä, niin kuin me olemme, silloin kuulut yhteen Jeesuksen ja hänen Isänsä kanssa.

Kun olet taistellut syntiä vastaan, kestänyt ja voittanut sen,…silloin kuulut yhteen Jeesuksen ja hänen Isänsä kanssa.

Sellaisen lupauksen ihanuutta ei voi verrata mihinkään muuhun. Jos todella pystyisit ymmärtämään sen, silloin näkisit, kuinka merkityksetöntä on yrittää pitää kiinni mistään muusta: omasta kunniasta, rikkaudesta, itsevanhurskaudesta, tai mitä se onkaan. Jätä kaikki taaksesi, niin Jeesus merkitsee sinut kuulumaan yhteen itsensä ja Isänsä kanssa! Ajattele, kuinka tulet riemuitsemaan, kun olet iankaikkisuudessa, ja saat asua yhdessä heidän kanssaan koko iankaikkisuuden!

Raamatunkohdat ovat peräisin etupäässä KR92- sekä Raamattu Kansalle- käännöksestä.