Kuinka sain voiton syyttäjästä

Kuinka sain voiton syyttäjästä

Olin ennen tyytymätön kristitty, joka moitti Jumalaa olosuhteistaan. Aivan siihen saakka, kun kuulin tämän …

4 Minuuttia ·

Ollessani hyvin  nuori päätin elää Jeesukselle. Olen iloinen siitä päätöksestä, koska se säästi minut monilta huonoilta valinnoilta, jotka olisivat voineet johtaa syntiin.

Kun annoin sydämeni Jeesukselle, oli todellisuus kuitenkin varsin erilainen kuin olin odottanut elämältä Jeesuksen yhteydessä. Kuvittelin saavani elämän, joka sisältää sopusointua, turvallisuutta, rauhaa, iloa sekä hyviä tunteita.

Kysyin usein itseltäni: "Miksi tämä tapahtuu minulle? Miksi olen tämän näköinen? Miksi Jumala ei lähetä minulle parempia olosuhteita? Tunsin olevani kuin pimeässä tunnelissa, stressaantuneena ja tyytymättömänä. Epäilin Jumalan rakkautta minua kohtaan ja aloin syyttää Jumalaa.

“Kumman puolella olet?”

Sitten, eräänä päivänä, Jumalan armosta, sain valoa. Kuulin jonkun seurakunnastani sanovan: "Olet joko syytöksen hengessä tai esirukouksen hengessä. Olet joko Saatanan puolella tai Jeesuksen puolella. Mitään välimuotoa ei ole."

Jeesuksesta on kirjoitettu, että hän on Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme, että me onnistuisimme (Room. 8:34). Hän rakastaa meitä, ja hänen sanansa meille ovat täynnä toivoa ja uskoa.

Saatanan päämäärä on aivan päinvastainen, hän pyrkii varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Hän syyttää ihmisiä yöt ja päivät (Ilm. 12:10). Ensin hän saa maailmalliset asiat näyttämään  niin suurilta – erityisesti sellaiset asiat, joita meillä ei ole. Ja sitten hän varastaa meiltä uskomme Jumalaan ja kylvää meihin epäilyä. Hän syyttää meitä tekemistämme synneistä, vaikka olisimme jo saaneet ne anteeksi. Hän on mestari kylvämään kritiikkiä ja syytöstä toisia kohtaan. Jos annamme sijaa näille ajatuksille, tulemme aina näkemään vain toisten virheet, emme koskaan omiamme.

Voin valita: Voin kuunnella joko Jeesuksen puhetta – hänen, joka antaa uskoa, toivoa ja rakkautta ja joka rukoilee minun ja lähimmäisteni  puolesta ja rakastaa jokaista. Tai sitten voin kuunnella Saatanaa, syyttäjää, joka syyttää sekä ihmisiä että Jumalaa.

Nämä sanat herättivät minut. Tajusin olevani syytöksen hengessä. Kuuntelin Saatanaa huomaamatta sitä itse. Koko tämän ajan hän oli vaivannut minua kielteisillä ajatuksilla. Tämä oli tyytymättömyyteni ja synkkien ajatusteni syy.

“Ei koskaan enää!”

Tuona päivänä sain vihan Paholaisen juonia kohtaan, kaikkea sitä kohtaan, mikä ajatuksissani nousi Jumalaa vastaan. Päätin julistaa sodan Saatanalle siitä hetkestä alkaen ja olla vain Jeesuksen puolella.

Kun tulin kiusatuksi negatiivisiin ajatuksiin, huusin Jeesuksen puoleen, "Anna minulle uusia ajatuksia, täytä minut halulla hyvään, auta minua tulemaan kiitolliseksi!" Pyysin myös ystäviä rukoilemaan puolestani, jotta saisin Jeesuksen avulla voiton syyttäjästä. Jeesus voitti syyttäjän – minunkin elämässäni!

Usko Jumalan rakkauteen minua kohtaan tuli sydämeeni. Pimeys katosi, ja valo loisti sisälle.

Käytä miekkaa!

Tänään käyn tietoista taistelua ajatuksissani sanomalla Saatanalle "Ei!".

"Olkaa siis Jumalalle alamaisia mutta vastustakaa Paholaista, niin hän pakenee luotanne. " Jaak. 4:7. Rukoilen Jumalalta apua siihen, että tiedän, kun syyttäjä tulee. Heitän hänet ulos Jumalan Sanalla. Valitsen uskomisen Jumalan Sanaan!

Tässä on joitakin "aseitani":

"Kiittäkää joka tilanteessa, sillä sitä Jumala tahtoo teiltä Kristuksessa Jeesuksessa." 1. Tess. 5:18.

"Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!" Fil. 4:4.

“Olkoon ilosi Herrassa, niin hän antaa sinulle mitä sydämesi pyytää." Ps. 37:4.

“Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu." Ps. 23:1.

Ollessani kiusattu tuomitsemaan toisia, nämä sanat auttavat minua:

“Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.” Matt. 7:1. tai “Valvo itseäsi ja oppia." 1. Tim. 4:16 (norj. käännös).

“Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” Mark. 12:31.

Voin unohtaa omat "ongelmani"

Olen tässä taistelussa oppinut olemaan kiitollinen Jumalan suunnitelmasta elämäni suhteen, ja koen, että Jumala voi tehdä ihmeitä ajatuselämässäni! Kielteiset ajatukset  katoavat, ja saan ideoita ympärilläni olevien ihmisten siunaamisesta. Voin olosuhteissani käyttää kykyjäni toisten siunaamiseen, rukoilemiseen heidän puolestaan, heidän auttamiseensa, siihen, että keskusteluissa puhun heistä myönteiseen sävyyn, heidän rohkaisemiseensa jne.

Jumala auttaa minua joka päivä.  Hän antaa minulle luovia ideoita; Hän näyttää minulle, missä voin edistyä; Hän rakastaa minua. Näin saan sisäisen levon ja syvän rauhan, jota kukaan ei voi ottaa minulta pois. Olosuhteeni ja tunteeni eivät ole tärkeitä. Tärkeää on se, että uskon Jumalaan ja tottelen häntä – ja se alkaa ajatuksistani.

Nämä kokemuksetovat motivoineet minua jatkamaan uskon hyvän kilpailun kilpailemista. Haluan olla sellainen, joka rukoilee toisten puolesta, joka pysyy varjeltuneena Jeesuksen Hengessä ja vastustaa syyttäjän henkeä, kaikkina elinpäivinään!

Raamatunkohdat ovat peräisin etupäässä KR92- sekä Raamattu Kansalle- käännöksestä.