Miksi tarvitsen pelastusta?

Miksi tarvitsen pelastusta?

Det er bare én ting som virkelig kan tilfredsstille deg. Vain yksi asia voi todella tyydyttää sinut.

5 Minuuttia

Tunnet levottomuutta tai kalvavaa tyhjyyttä, jota et osaa selittää. Tai ehkä haluat kuvata sitä jonain ”raskaana”, syyllisyydentunteena, jota et voi karistaa yltäsi. Yrität ajatella toisin, mutta mikään ei tunnu toimivan siinä määrin kuin toivoit. Siihen löytyy syy.

Himojesi tyhjyys

Saarnaajassa 1:8 on kirjoitettu: ”Silmä ei saa kylläänsä näkemisestä eikä korva täyttään kuulemisesta.” On myös kirjoitettu: ”Katselin kaikkia tekoja, joita tehdään auringon alla, ja katso, kaikki ne ovat turhuutta ja tuulen tavoittelua. Väärä ei voi suoristua, eikä vajaata voi laskea täydeksi.” Saarn. 1:14-15.

Tämän maailman anti on suurta tyhjyyttä! Riippumatta siitä, kuinka paljon saavutat, et koskaan ole täysin tyytyväinen. Kaipaat rauhaa ja iloa, mutta et löydä niitä mistään. Raadat raatamistasi, mutta jokaisen päivän päätteeksi nämä asiat puuttuvat edelleen elämästäsi.

Etkö kaipaa tulla pelastetuksi tästä tyhjyydestä?

Ikuisuus on sydämessäsi!

Saarnaajassa 3:11 on kirjoitettu: ”…myös ikuisuuden hän on pannut heidän sydämeensä.” Oletko koskaan ajatellut tätä? Juuri näin Jumala on tehnyt sinulle. Hän on pannut sydämeesi kaipauksen; kauneuden, puhtauden ja ikuisuuden kaipauksen! Oletko tuntenut elämässäsi tätä kaipausta?

Et ehkä aina tajua, että se on läsnä, mutta tunnet sen silloin tällöin. Joskus koet sitä, kun asiat eivät suju suunnitelmien mukaan, kun olet surullinen, pettynyt tai yksinäinen. Toisella kertaa havaitset sen, kun olet saavuttanut jotain, tai pääset elämässäsi tiettyyn vaiheeseen. Vaikka onnistut, et voi olla ajattelematta, että täytyy olla jotain enemmän. Sinulla on ikuisuuden kaipaus, eikä mikään tässä maailmassa kykene tyydyttämään tätä kaipausta.

Mikä sitten voi tyydyttää sen?

Elämän ja ilon lähde

Eikö juuri Jumala itse voi tehdä tätä? Hän on se, joka on antanut sinulle hengen, ruumiin ja sielun (1. Moos. 2:7). Juuri hän on luonut sinut ja antanut sinulle elämän. Hän on itse elämän ja ilon lähde!

Alusta lähtien Jumala on toivonut voivansa johtaa ihmisiä heidän henkensä kautta. Mutta syntiinlankeemuksen tähden synti on tunkeutunut ihmisluontoon, ja ihmiskunta on menettänyt yhteytensä Jumalaan (elämän lähteeseen). Himot alkoivat ohjata ihmisiä taivaallisen Isän sijaan, ja ihmiset vaipuivat suureen pimeyteen ja tyhjyyteen.

Tämä on syy tunteisiisi. Tämä on syy siihen, ettei mikään tässä maailmassa voi tyydyttää sinua. Tarkoitus on, että sinulla olisi yhteys taivaallisen Isäsi kanssa! Mutta sen sijaan olet sidottu syntisiin himoihisi ja haluihisi, jotka ovat sinussa syntiinlankeemuksesta asti. Riippumatta siitä, kuinka paljon yrität, et voi koskaan olla onnellinen tässä olotilassa. ”Sillä synnin palkka on kuolema…” Room. 6:23.

Tie takaisin Isän luo

Mutta onneksi sinun ei tarvitse elää tässä kurjassa tilassa, missä kuolema ja tyhjyys vallitsevat! Jumala kaipaa yhteyttä kanssasi (Jaak. 4:5-8). Hänen kaipauksensa on niin suuri, että hän lähetti oman Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, maan päälle vapauttaakseen sinut kahleistasi, jotka ovat seurausta siitä, että olet elänyt himojesi mukaan. Hän voitti nimenomaan sen, mikä erottaa ihmiset Luojastaan: synnin tai tottelemattomuuden Jumalan hyvää ja täydellistä tahtoa kohtaan. Synti tuli tuomituksi hänen lihassaan, kun hän kielsi oman tahtonsa täyttääkseen Jumalan tahdon, ja siksi hän saattoi raivata tien takaisin Isän luo (Room. 8:3; Luuk. 22:42). Seuraamalla Jeesusta ja kieltämällä oman tahtosi, sinulla on mahdollisuus tulla yhteyteen elämän lähteen kanssa, hänen, joka voi antaa sinulle kaiken, mitä sinulta puuttuu elämässä!

Tämä alkaa kääntymisestä, kun päätät alkaa elää kokosydämisesti Jumalalle, ja se jatkuu päivittäisessä pelastuksessasi, mikä muuttaa synnillisen luontosi pyhäksi ja otolliseksi Jumalalle. Ilman pelastusta sinulla ei ole tulevaisuutta eikä toivoa (Room. 8:13). Mutta, kun sinulla on se, saat tilaisuuden tulla uudeksi ihmiseksi: ihmiseksi, joka on tyytyväinen ja jolla on rauha elämässään! Eikö tämä ole sitä, mitä haluat?

Etkö tunne, että Jumala kolkuttaa sydämesi ovella? Etkö tunne, että hän koskettaa sydäntäsi? Kaikkivaltias Jumala, Luojasi, hän, jolla ei ole alkua eikä loppua, kaipaa pelastaa sinut synnistä ja kuolemasta! Hän haluaa antaa sinulle ikuisen elämän (Room. 6:20-23). Hän ojentaa kätensä sinulle.

Etsi Herraa, kun hänet voidaan löytää

”Miksi punnitsette hopeaa maksuksi siitä, mikä ei ole leipää, ja annatte työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja sielunne nauttii yltäkylläisyydestä. Kallistakaa korvanne, tulkaa minun luokseni. Kuulkaa, niin sielunne saa elää. Minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton…»

”Etsikää Herraa silloin, kun hänet voidaan löytää, huutakaa häntä avuksi, kun hän on lähellä. Jumalaton hylätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran luo, niin hän armahtaa…” Jes. 55:2-3 ja 6-7.

Jumala haluaa suunnattomassa rakkaudessaan ja armossaan pelastaa sinut tyhjyydestä ja tuhosta, jotka ovat seurausta himojesi mukaan elämisestä. Miksi jatkaa elämistä sen mukaan, mikä johtaa kuolemaan ja tuhoon? Miksi elää Jumalalle vierasta elämää, kun voit saada loistavan elämän ja tulevaisuuden hänen kanssaan?

Jumala kutsuu sinua pelastukseen! Hän kutsuu sinua, että kieltäisit vanhan elämäntapasi: syntiset tapasi ja kaiken vääryyden. Hän haluaa ohjata sinut uudelle tielle, niin että voit saada ilon, rauhan ja levon hengellesi.

Vastaatko vai jätätkö vastaamatta sydämesi kaipaukseen?

Raamatunkohdat ovat peräisin etupäässä KR92- sekä Raamattu Kansalle- käännöksestä.