Mene suoraan sisältöön
Kirjaudu sisään tai registeröidy ladataksesi e-kirjoja

Available in Afrikaans, Deutsch, English, Español, Suomi, Français, Italiano, Nederlands, Norsk, Română

Minä olen ristiinnaulittu Kristuksen kanssa

Tämä kirjanen perustuu siihen, mitä Paavali kirjoittaa Gal. 2:19-20:ssä: «Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa.» Tässä Elias Aslaksen selittää, mitä se tarkoittaa ja kuinka lukijalla voi olla sama todistus elämässään kuin Paavalilla.

Elias Aslaksenin kirjoittama johdanto alkaa näin:
«Yksi asia on se, että hän tuli ristiinnaulituksi, mutta toinen asia on, että me tulemme ristiinnaulituksi, aivan samoin kuin on yksi asia, että hän teki Jumalan tahdon, mutta jotain aivan muuta se, että me teemme sen. Hän ei tullut ristiinnaulituksi siksi, että me välttyisimme siltä, vaan että me tulisimme ristiinnaulituiksi hänen kanssaan. Aslaksen selittää myös tämän vihkosen tarkoituksen: «… että tämä onnistuisi monille. Kunpa se onnistuisi sinulle, rakas lukija.» Hän jatkaa kertomalla, mitä ristiinnaulituksi tuleminen merkitsee meille. Se on enemmän kuin symboli sille työlle, jonka Jeesus teki meidän puolestamme. Se tarkoittaa, että oma lihamme himoineen ja haluineen on naulittu ristille (Gal. 5:24), niin että synti ei enää tule meistä esille, koska liha on kuollut. Tämä tarkoittaa, että vanha luontomme on pantu pois ja saamme sijaan Kristuksen elämää. Usko tähän lihamme ristiinnaulitsemiseen antaa meille voiton synnistä siellä, missä meillä on valoa siitä omassa elämässämme. Tämä ristiinnaulitsemiselämä saa aikaan voimakkaita tuloksia niissä, jotka elävät sen mukaan. He saavat kokea Jumalan lupaukset elämässään. He kokevat voittoisan elämän, levon Jumalassa, henkilökohtaisen hengellisen kasvun ja Kristuksen ruumiin kehityksen.

Opin pääkohdat

Tutustu siihen, kuinka Jumalan sana kehottaa ja auttaa meitä elämään 100% hänen tahtonsa mukaan, niin ettei meidän tarvitse enää langeta syntiin, vaan että voimme päästä voittoisaan elämään.

Seuraa meitä