Iankaikkiset lupaukset niille, jotka voittavat

Iankaikkiset lupaukset niille, jotka voittavat

Palkka voittavasta elämästä on sanoinkuvaamaton!

5 Minuuttia ·

Kun apostoli Paavali koki ilmestyksen Patmos-saarella, Jeesus antoi hänelle sanoman, joka piti toimittaa seitsemälle seurakunnalle. Jokainen viesti sisälsi lupauksen niille, jotka voittavat. Ihanat lupaukset, joita me inhimillisessä ymmärryksessämme emme pysty täysin käsittämään.

Meidän on tärkeää keskittää ajatuksemme palkkaan, joka kuuluu niille, jotka voittavat, jotta todella saisimme näyn siitä, miksi elämme, ja miksi meidän kannattaa elää opetuslapsen elämää. Niin että kun olemme tilanteissa, joissa tunnemme olevamme "kaikin tavoin ahdingossa" (lue 2. Kor. 4:8-11), ja kun tunnemme, että koemme "murhetta kaikkinaisissa koetuksissa", (1 Piet. 1:6), niin voimme niissä hetkissä todella iloita.

«Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavissa siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.» (Room 8:18)

Se, joka voittaa

Tässä muutamia lupauksia, joita Jeesus antaa Ilmestyskirjassa:

«Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.» (Ilm. 2:7)

Iankaikkinen elämä Isän ja Pojan kanssa!

«Joka voittaa,…minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalan kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä ja oman uuden nimeni.» (Ilm. 3:12)

Uusi Jerusalem on Kristuksen morsian (Ilm. 21:2 ja 9-11). Kirjoittamalla meihin Jumalan nimen, uuden Jerusalemin nimen, ja oman uuden nimensä, Jeesus merkitsee meidät omikseen; se on vahvistus sille, että me kuulumme yhteen hänen ja hänen Isänsä kanssa.

Näiden lupausten summa on rikas iankaikkisuus.

«Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kansa hänen valtaistuimellensa.» (Ilm. 3:21)

Me tulemme hallitsemaan yhdessä Jesuksen kanssa!

«Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.» (Ilm. 21: 6-7)

Taivaallinen näky

Silmämme kääntyy pois arvostamasta maallisia asioita, koska meillä on jotain niin paljon parempaa odotettavana. Kun todella uskomme palkan ihanuuteen, joka odottaa aitoa, koeteltua uskollisuutta, me täytymme odotuksen hengellä. Silloin koemme, että valtakuntamme ei todellakaan ole tästä maailmasta. (Joh. 18:36) Elämme vanhurskasta elämää, samalla kun iloiten odotamme sitä päivää, jona olemme yhdessä Jeesuksen kanssa ja saamme iankaikkisen palkan.

"Palkka" ei ole tarpeeksi vahva ilmaus sille, mitä saamme kokea iankaikkisuudessa.

Ja "palkka" ei ole tarpeeksi vahva ilmaus sille, mitä saamme kokea iankaikkisuudessa. Voit etsiä kaikki maailman kielet löytääksesi sanan, joka kuvaa sitä, miten suurta se on, etkä löydä sanaa, joka kuvaa sitä oikein. Kun uskomme tähän, tulee helpoksi pitää pelkkänä ilona sitä, että tulemme moninaisiin kiusauksiin ja koetuksiin. (Jaak. 1:2) Ajattele, mikä lopputulos!

«Ahdistus ja vaiva on vain lyhytaikainen. Ihanuuden saamme ihanuuden jälkehen, aivan ylenpalttisen.» (Laulukirjasta Herran Tiet #179)

Kuinka tulla voittajaksi

Mitä meidän tulee voittaa? Synti, lihan himot, niin kuin Paavali kirjoittaa Gal. 5:24:ssä. "Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen." Ja miten me tämän teemme?  Juuri niin kuin Jeesuskin teki täällä maan päällä.

«Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu niin kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon avuksi oikeaan aikaan.» (Hebr. 4:14-16)

Saamme laupeuden, armon ja avun synnin vastustamiseen; voittamiseen.

Jeesus voitti, kun tuli kiusatuksi, ja me voimme tehdä samoin, tulemalla armon istuimen luo ja rukoilemalla hartaasti, kun olemme hädässä. Silloin saamme laupeuden, armon ja avun synnin vastustamiseen;  voittamiseen. Silloin saamme sisältöä elämäämme, jonka otamme mukaamme iankaikkisuuteen.

Iankaikkinen elämä

Näiden lupausten summa on rikas iankaikkisuus. Iankaikkinen elämä, missä ei ole syntiä eikä kiusauksia. Koemme pelkkää hyvyyttä, rauhaa, rakkautta ja iloa; kaikkia Hengen hedelmiä, joita alamme maistamaan jo kun olemme täällä maan päällä (Gal. 5:22-25) Me tulemme olemaan yhdessa kaikkien niiden kanssa, jotka ovat voittaneet, koko iankaikkisuuden; tätä emme voi edes kuvitella.

«Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan:'Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kanssansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa, ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt. Ja valtaistuimella istuva sanoi:'Katso, uudeksi minä teen kaikki'.» (Ilm. 21:2-5)

Mikä tulevaisuus meitä odottaakaan – mikä toivo! Kestä koetuksissa! Älä luovuta! Kiinnitä katseesi iankaikkiseen!

Mikä tulevaisuus meitä odottaakaan – mikä toivo! Kestä koetuksissa! Älä luovuta! Kiinnitä katseesi iankaikkiseen! Meidän tulee voittaa omassa elämässämme. Tiedät, minkä palkan edestä taistelet, ryhdy toimeen niin tulet arvolliseksi tähän.

Raamatunkohdat ovat peräisin etupäässä KR92- sekä Raamattu Kansalle- käännöksestä.