10 arkipäiväistä sitaattia Esther Smithiltä

10 arkipäiväistä sitaattia Esther Smithiltä

Uskoa vahvistavia sitaatteja uskon naiselta.

4 Minuuttia ·

Esther Smith oli jumalaapelkäävä nainen, joka rakasti Jeesusta koko sydämestään. Hän oli pylväs Brunstad Christian Churchissa ja hänellä oli paljon viisautta ja hengellistä voimaa.

Tämä hengellinen voima ei ollut peräisin mistään erityisestä lahjasta, jonka Jumala oli hänelle antanut. Ei, hän oli "aito nainen", joka rakasti Jeesusta niin paljon, että hän ei halunnut mitään muuta kuin seurata hänen jalanjäljissään jokapäiväisessä elämässään. Hän käytti pienet arkipäivän tilanteet juuri sen toteuttamiseen ja synnistä vapautumiseen. Tämän takia hänestä tuli esimerkki ja siunaus monille ihmisille.

Nämä Esther Smithin sitaatit voivat olla avuksi kaikille niille, jotka haluavat tällaisen elämän. Istuitpa kirjoituspöydän ääressä päivän tai olitpa kotiäiti tai mitä muuta tahansa, sinulle on mahdollista tulla Jeesuksen kaltaiseksi.

Etsi Jumalaa rukoillen

Rukous on olotila, jossa tulee olla jatkuvasti, eikä vain sellaista, mitä tehdään joitain minuutteja silloin tällöin – jotain mihin tarttuu tietyissä tilanteissä, kun itsellä on erityinen hätä. On erittäin tärkeää, että Jumala voi puhua meille joka hetki. Silloin on paljon helpompi etsiä taivasten valtakuntaa joka hetki.

Älä murehdi mistään

"Älkää mistään murehtiko", on kirjoitettu, ja se on käsky! Tässä minä ryhdyin taisteluun, taistelin lävitse ja pääsin eroon murehtimisesta! Ihminen voi pelätä pitkiä aikoja ja vaivata itseään ja toisia. Paljon parempi on taistella murehtimisen läpi heti kun se ilmaantuu.

Rukoile rakkautta

Meidän täytyy pysyä ja kehittyä rakkaudessa, ja sen tulee olla elämämme liikkelle paneva voima. On mahdollista omistaa rakkaus kaikkia ihmisiä kohtaan. Kun huomaa, että itseltä puuttuu tätä rakkautta, silloin pitää yksinkertaisesti rukoilla Jumalaa.

Kateus on vakava asia

Kateus tekee ihmisistä yksinäisiä, ja silloin satuttaa valtavasti itseään. Kateus on hirveä aines ihmisen lihassa. Syntiin tulee suhtautua kuoleman vakavuudella.

Yhteys Jeesukseen

On valtavan välttämätöntä etsiä yhteyttä Jeesukseen. Ajattele, että hän jätti taivaan, jossa hänellä oli hyvä olla, koska hän näki, että meillä oli vaikeaa ja että kärsimme oman lihamme kanssa, ja sitten hän otti vapaaehtoisesti päälleen nämä kärsimykset raivatakseen meille tien! Meidän tulee myös kärsiä, mutta ei ole niin raskasta kärsiä, kun rakastaa.

Rukoile viisautta

Ei ole niin vaikea tunnustaa, että itseltä puuttuu viisautta. Kun rukoilemme ja etsimme Jumalan viisautta ja kaipaamme Kristuksen elämän syvempää täyteyttä, niin silloin löydämme jatkuvasti jotain  mitä kohti kurottautua.

Tyydy siihen, miten Jumala johtaa

On hyvä rukoilla, että olisi aina sovitettu Jumalan kanssa kaikessa, niin että voimme saada armon suhtautua jumalallisella tavalla. Silloin olen tyytyväinen siihen, miten Jumala johtaa asiat elämässäni. Jos on tyytyväinen, silloin on tyytyväinen olipa terve, vapaa ja toimintakykyinen tai tavalla tai toisella kahlittu.

Lastenkasvatus

Lastenkasvatuksessa vaaditaan rakkautta ja kärsivällisyyttä, ja siksi äidin ja isän tulee rukoilla voimakkaasti Jumalaa, jotta he itse pelastuisivat, niin ettei oma synti häiritse ja tule tielle lastenkasvatuksessa. Ajattele, että voimme pelastua ärtymyksestä ja vihasta! Lapset huomaavat nopeasti, jos vanhemmat ovat ärtyneitä ja silloin heidän on helppo väittää vastaan.

Syytös

Kaikki syytös on saatanasta, riippumatta siitä, kuinka se tulee esille. On yhtä vaarallista syyttää toisia kuin päästää syyttäjä irti omassa elämässään. Syyttäjä ei anna toivoa. Jumala ei tule syyttäen, vaan hän tulee muistuttaen ja muistutus sisältää valoa ja toivoa.

Ole köyhä itsessäsi

Koko asia on siinä, että ymmärtää, että ei ole mitään itsessään. Jos on rikas itsessään ja kylläinen, ei voi saada mitään Jumalalta. Se on hirvittävä henki ihmisessä; henki, joka estää täysin kaiken hengellisen kasvun ja kehityksen.

Sitater on otettu kirjasta «Esther Smith – elämä yhteydessä Jeesukseen ja pyhiin.»
© Copyright Stiftelsen Skjulte Skatters Forlag, Norge | brunstad.org

Raamatunkohdat ovat peräisin etupäässä KR92- sekä Raamattu Kansalle- käännöksestä.